Germanii se revoltă după ce băncile au început să închidă sucursale și bancomate

Tot mai multe bănci își închid sucursalele și bancomatele în Germania, stârnind revolta cetățenilor, care se trezesc puși în situații dificile.

Clienții și-au exprimat furia și dezamăgirea alegând să-și închidă conturile la bănci, cu totul, relatează Ediția de Dimineață.

Postbank a menționat că va închide 250 din cele 550 de sucursale din Germania până la jumătatea anului 2026, dar mulți clienți sunt nemulțumiți, precizează sursa citată.

Vârstnicii și cetățenii din zonele rurale sunt cei mai afectați, punându-și aceleași întrebări pe care și le-au pus și românii, la tentativa eșuată de limitare a numerarului a Guvernului Ciolacu: Cum pot ajunge la o sucursală, la un bancomat? De unde pot scoate bani? Cu cine pot vorbi?

„Nu este nimic nou în faptul că băncile se închid. Sucursala mea din Mühlencenter din Berlin s-a închis acum câțiva ani. Ceea ce a mai rămas a fost un bancomat, care de atunci a fost desființat. Mi s-a părut enervant, dar am putut trece la o sucursală pe Prenzlauer Allee”, a scris Günter Jantschke (78) din Berlin într-o scrisoare adresată publicației T-Online.

„Dar și asta a fost închisă la începutul acestui an. Caut constant doar o filială funcțională. Sunt foarte nervos”, adaugă el.

Un alt cetățean a declarat că și-a închis contul pur și simplu.

„Mi-am anulat contul bancar la sfârșitul lunii septembrie, după 50 de ani ca client. În general, serviciul a devenit cu adevărat mizerabil. Numai elementele esențiale funcționează prin intermediul online banking-ului, iar linia de asistență telefonică pentru clienți este practic inaccesibilă. Reclamația mea scrisă nu a primit niciodată răspuns.”, a declarat Ulrich Ochs din Baden-Württemberg.

Acesta pare să fie un semn al vremurilor care vor veni: tot mai mulți clienți părăsesc Postbank.

Numărul sucursalelor interne din Germania a scăzut cu 1.266 (5,8%) la 20.446 în 2022. În anul anterior numărul sucursalelor s-a redus cu 2.388 de sucursale (9,9 la sută).

Hannelore Berger (74 de ani) din Finsterwalde, Brandenburg spune: „Postbank și Deutsche Bank sunt plecate de aici de peste un an. Nu am un smartphone și nu știu multe despre online banking. Fiica mea a trebuit să mă ajute să schimb băncile, iar când am nevoie de bani, de obicei ea ridică pentru mine“.

Asociația Federală a Organizațiilor de Consumatori a reacționat dur, prin președintele său, românca Ramona Pop. Ea a spus că închiderea sucursalelor reprezintă „o pură bătaie de joc”.

Lasă un răspuns